وبلاگ گروهی دانشجویان روابط عمومی و روزنامه نگاری دانشگاه علامه طباطبایی ورودی88 -89
       "راهنمای عملی مرکز اطلاع رسانی"

نویسنده : کارن کریزمن     ترجمه : دکتر فریده عصاره    نشر: دانشگاه شهید چمران

 

مطالب زیادی دربار ی مدیریت کتابخانه ها یا مراکز اطلاع رسانی کوچک به نگارش درآمده . اما نوشته ها درباره شیوه برپایی این گونه مراکز بسیار نادر است. در این کتاب توصیه های عملی برای تاسیس کتابخانه ها یا مراکز اطلاع رسانی که منابع اولیه آنها محدود است،ارئه شده است.

این در حالی است که مطالب این کتاب بر تاسیس کتابخانه های پروهی یا کتابخانه های تخصصی تاکید دادرد اما اصولی که اینجا آورده شده است می توان تقریبا برای هر گونه کتابخانه خاص مورد بهره برداری قرار دارد.

این کتاب شامل 13 فصل میباشد که به اختصار به شرح هر فصل میپردازیم:

 

فصل اول- شناسایی و درک سازمان -  پی و ساختار بنیادین

در تاسیس یک مرکز اطلاع رسانی ، پی ریزی مرحله ای بحرانی است که با مصاحبه با مصاحبه با افراد مختلف (متخصصان علوم انسانی افراد کلیدی در سازمان که می توانند بر موفقیت مرکز اطلاع رسانی اثر بگذارند) انجام میگیرد . در این مصاحبات باید به همه ی جوانب توجه شود و نظر تمامی افراد پرسیده شود . در شروع کار لازم است که با سازمان درباره ی کارمندان و فضای مورد نیاز و بودجه هماهنگی شود. هر چه در ابتدا پایه و اساس مرکز محکم تر شود در ادامه ی راه با مشکل کمتری مواجه می شویم.


پ.ن۱ :ا با تشکر فراوان از استاد زهرا حداد

پ.ن۲ : اعضای گروه : نسرین دارا  نفیسه صباغان   نسیم شریف   شقایق قوام زاده


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  جمعه 1389/01/27ساعت 22  توسط نسرین دارا  | 

 

نام کتاب :آشنایی با چاپ و نشر در روابط عمومی

نویسنده: حمید محسنی

نام استاد: خانم دکتر حداد

پژوهشگران:

معصومه عواطفی زند -ناهید عسکری-آتنا مصنع

سال تحصیلی 89-88

فصل اول

در قسمت ابتدایی فصل اول با تعریف واژه نشر آشنا می شویم. در اثر فوق واژه نشر به معنای عمل و فرایند منتشر کردن می باشد.متداول ترین و گسترده ترین معنای آن نشر افکار و نشر دین و فرهنگ است.

در بخش بعدی این فصل به صنعت نشر یا صنایع انتشاراتی پرداخته شده است. در این قسمت بنا به اعتقاد مولف ایجاد و ابداع زبان و ارتباط کلامی مهم ترین تحول در زمینه صنایع انتشاراتی بوده است. اگر چه بعدها اختراع خط نیز باعث پیشرفت و دگرگونی صنعت نشر گردید به گونه ای که امروز غالبا منظور از صنایع انتشاراتی صنایع و منابع محدود مثل روزنامه ها و نظایر اینها می باشد. بعدها با پیدایش نشر الکترونیکی محدودیت منابع و رسانه ها به اشکال چاپی و مکتوب برداشته شد. به این معنا که نشر الکترونیکی هم شامل منابع چاپی و مکتوب و هم شامل منابع دیداری و شفاهی می شود.


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  شنبه 1389/01/21ساعت 17  توسط معصومه عواطفی زند  | 

یا مقلب القلوب و الابصار

یا مدبر اللیل و النهار

یا محول الحول و الاحوال

حول حالنا الا احسن الحال

هر روزتان نوروز

نوروزتان پيروز

 

 

+ نوشته شده در  یکشنبه 1389/01/01ساعت 10  توسط استاد   |